Service en onderhoud

Om aan de technische eisen en klantwensen te voldoen zijn alle monteurs specifiek opgeleid op het gebied van gevelonderhoudinstallaties. Uitgangspunten zijn minimaal VOL-VCA, een aanstelling volgens NEN 3140 en dat aangevuld met een jarenlange training on-the-job in de eigenservice organisatie volgens een vastgelegd opleidingsplan.

Service en onderhoud

Het grootste deel van de service bestaat uit preventief onderhoud. Dit verlengt de levensduur van de installatie, het risico op storingen wordt tot een minimum beperkt en het veilig gebruik wordt geoptimaliseerd.
Door AESA Nederland is hiervoor een onderhoudsconcept ontwikkeld op basis van een gedetailleerde risico analyse. Daarbij zijn alle benodigde onderhoudstaken in kaart gebracht, met als doel veilige en betrouwbare installaties te garanderen, met een optimale levensduur en storingspreventie.

Deze onderhoudstaken worden, afhankelijk van type installatie en locatie, per jaar over meerdere beurten verdeeld om de volgende redenen:

  • Bij meerdere inspecties per jaar wordt dus vaker de veiligheidssituatie gecontroleerd (afstelling, eindschakelaars, beschadigingen etc.). In de praktijk blijken storingen en beschadigingen regelmatig door gebruikers te worden veroorzaakt, al dan niet omdat de gebruiker onvoldoende instructies heeft gekregen.
  • Bij meerdere bezoeken zijn de werkzaamheden af te stemmen op de seizoensinvloeden en weersomstandigheden (smering, conservering, afstelling etc.) en is door tijdig ingrijpen een lange levensduur van de installatie beter te garanderen.
  • Het aantal storingen is bij meerdere controles lager dan bij één bezoek per jaar.

Het onderhoudsconcept wordt regelmatig bijgesteld aan de hand van o.a. storingsanalyse

 

Daarnaast kan AESA Nederland voor u het keuringstraject organiseren. De gevelonderhoudinstallaties moeten periodiek gekeurd worden. Wij bieden u de mogelijkheid om de keuringen met de bijbehorende assistentie onder te brengen bij AESA Nederland. Hiermee verzorgen wij voor u de planning, uitvoering en administratieve afhandeling..

 

Mocht er onverhoopt een storing optreden aan de installatie dan zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Daarbij zullen wij direct reageren om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

Responstijden:

  • Storingen aan de installatie met personeel in de gondel: max. 1,5 uur
  • Storingen aan de installatie zonder personeel in de gondel: max. 1 werkdag

Momenteel voeren wij het onderhoud aan ca. 350 installaties in binnen en buitenland.

nl_NLNederlands